موسسه بابان آکادمی

برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر 1404

موسسه بابان
146 دیدگاه
برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر 1404

برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر 1404

برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در این بخش به طور جامع و کامل مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین چگونه برای ارشد کامپیوتر بخوانیم ، روش درس خواندن برای کنکور ارشد کامپیوتر، معرفی دروس کنکور ارشد کامپیوتر، کتاب های کنکور ارشد کامپیوتر، ضرایب دروس کنکور ارشد کامپیوتر، شرایط شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر، فیلم های آموزشی کنکور ارشد کامپیوتر و تغییرات کنکور ارشد کامپیوتر به طور کامل صحبت می شود. و در انتها یک نمونه برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر معرفی می‌شود.


اهمیت برنامه‌ ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

اهمیت برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در این بخش بررسی شده است. برای شنیدن دیدگاه قبولی نرم افزار دانشگاه تهران در مورد اهمیت برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در قسمت نظرات برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر به صورت صوتی روی دکمه پلی کلیک کنید.


مباحث مُحتمل کنکور ارشد کامپیوتر ورودی 1404

مباحث مُحتمل کنکور ارشد کامپیوتر تا روز کنکور یعنی 3 اسفند 1403 مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. در ادامه برخی منابع قبولی ویژه برنامه ریزی قبولی کنکور ارشد کامپیوتر جهت دانلود منتشر شده است:

دانلود جزوه پایگاه داده استاد خلیلی فر (نکته و تست)

دانلود جزوه سیستم عامل استاد خلیلی فر (نکته و تست)

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار استاد خلیلی فر (نکته و تست)

دانلود جزوه شبکه های کامپیوتری استاد خلیلی فر (نکته و تست)

  1. مبحث Fork در سیستم عامل صفحه 356 جزوه نکته و تست سیستم عامل استاد خلیلی فر
  2. مبحث RAID در سیستم عامل صفحه 521 جزوه نکته و تست سیستم عامل استاد خلیلی فر
  3. مبحث Real Time در سیستم عامل صفحه 571 جزوه نکته و تست سیستم عامل استاد خلیلی فر
  4. ادامه دارد و تا روز کنکور یعنی 3 اسفند 1403 این بخش بروز رسانی می شود.

منابع قبولی کنکور ارشد کامپیوتر

منابع قبولی کنکور ارشد کامپیوتر، مهمترین و اثرگذارترین بخش برنامه ریزی قبولی کنکور ارشد کامپیوتر است و این جمله معروف استاد خلیلی فر به دانشجویان عزیز سراسر کشور است که:

«هر تلاشی منجر به نتیجه مطلوب نمی گردد بلکه این تلاشی مطلوب است که منجر به نتیجه مطلوب می گردد.»

برای شنیدن دیدگاه قبولی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مورد اهمیت منابع قبولی در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در قسمت نظرات منابع قبولی کنکور ارشد کامپیوتر به صورت صوتی روی دکمه پلی کلیک کنید.

برنامه زمانی ثبت‌نام و برگزاری کنکور ارشد و دکتری رشته مهندسی کامپیوتر، مهندسی آی تی و علوم کامپیوتر ورودی 1403 به صورت زیر از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است:

Exam schedule 1404

مطابق جدیدترین اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام کنکور ارشد کامپیوتر 7 آبان 1403 تا 13 آبان 1403 و زمان برگزاری آزمون ارشد صبح و عصر جمعه 3 اسفند 1402 و همچنین و زمان ثبت نام کنکور دکتری کامپیوتر 17 آبان 1403 تا 23 آبان 1403 زمان برگزاری آزمون عصر جمعه 3 اسفند 1402 خواهد بود.

برای بهترین برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر، در  ابتدا باید بدانید که در کنکور ارشد کامپیوتر تماشاگر نباشید، بازیکن خوبی باشید!

توجه: برای شنیدن مصاحبه رتبه‌های برتر کنکور ارشد کامپیوتر و آی تی و دانشجویان عزیز خانواده صمیمی بابان در قسمت قسمت نظرات برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر به صورت صوتی روی دکمه پلی کلیک کنید.

باید بدانید که در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر کم رنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها ماندگارتر است.

اگر نگاهی آماری به داوطلبان و برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر داشته باشیم:

  • چرا برخی از آنها موفق می‌شوند؟ و عده‌ای دیگر …
  • آیا آنها در دوران آمادگی برای ارشد کامپیوتر بیشتر درس می‌خوانند؟
  • آیا آنها در دوران آمادگی برای کنکور کامپیوتر از هوش و استعداد بالاتری برخوردارند؟
  • آیا منابع کنکور ارشد کامپیوتر اهمیت زیادی دارد؟
  • آیا برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر بهتری داشته اند؟
  • آیا ترتیب مطالعه دروس در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر متفاوت بوده است؟
  • آیا برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر یک علم و مهارت اکتسابی است؟

به این سوالات پیرامون برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در ادامه پاسخ خواهیم داد.

سوال اول: آیا می‌دانید که میانگین درصد درس زبان عمومی و تخصصی در کلیه‌ی گرایش‌های کنکور ارشد کامپیوتر، زیر 10 درصد است؟

در حالی که:

60 درصد سوالات لغات، از لغات مطرح شده در سال‌های گذشته بوده است.

90 درصد سوالات گرامر، از ایده‌ی گرامری مطرح شده در سال‌های گذشته بوده است.

سوال دوم: اغلب قبول‌شدگان کنکور ارشد کامپیوتر 1404 جزو کدام دسته‌ی زیر خواهند بود؟

الف –  آنهایی که به سوالات جدید پاسخ خواهند داد.

ب –  آنهایی که به سوالات مشابه سال‌های گذشته پاسخ خواهند داد.

پاسخ: گزینه ب صحیح است.

پس:

در هر تلاشی منجر به نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گردد، بلکه این تلاشی مطلوب است که منجر به نتیجه‌ای مطلوب می‌گردد. همچنین در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر توجه به زبان عمومی و تخصصی حائز اهمیت است.

شما دانشجویان عزیز و داوطلبین شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر، ممکن است در مورد برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر، شانس قبولی خود در آزمون، تاثیر سختی آزمون در قبولی داوطلب و غیره، سوالاتی در ذهن داشته باشید.

بنابراین مناسب است تا سه موضوع مهم را در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر که دغدغه‌ی اصلی اکثر داوطلبین آزمون کارشناسی ارشد است، در قالب سه سوال مطرح کرده و به آنها پاسخ دهیم:

سوال اول: آیا اگر آزمون سخت باشد، قبولی در کنکور مشکل‌تر می‌شود؟

آزمون کارشناسی ارشد یک رقابت برابر است و برای قبولی در آن لازم نیست تا به یک حد نصاب مشخص برسید. اگر آزمون سخت باشد، میانگین همه‌ی داوطلبان پایین می‌آید و اگر آزمون ساده باشد، میانگین همه بالا خواهد رفت. بنابراین سختی یا آسانی آزمون، تأثیری بر رتبه‌ها و نتایج نهایی ندارد. پس نگران نباشید و بدانید که شرایط برای همه یکسان است. برای اینکه خیالتان بیشتر راحت شود، به کارنامه‌های ارائه شده از آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 نگاه کنید و میانگین دروس و رتبه‌های مرتبط با آنها را در موارد مختلف ببینید. پس در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر حل سولات سال های گذشته باید گنجانده شود.

سوال دوم: آیا دانشجویانی که پایه‌ی علمی ضعیفی دارند، شانس قبولی آنها کمتر است؟

پاسخ منفی است. دانشجویان ضعیف‌تر اگر راه را درست بروند و تلاششان را بیشتر کنند، قطعاً به دانشجویان قوی‌تر خواهند رسید. آزمون کارشناسی ارشد مسابقه‌ای نیست که نتیجه‌ی آن از قبل معلوم بوده و بازنده‌ی آن دانشجویانی باشند که پایه‌ی درسی آنها ضعیف است. هرچقدر درست‌تر عمل کنید و بیشتر تلاش کنید، نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید. چنانکه کارنامه دانشجویانی که رتبه خوبی بدست آورده‌اند و معدل کارشناسی پایینی داشته‌اند دلیلی بر این مدعی می‌باشد. پس در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر باید بدانیم با پاسخ 1 تست درست دروس تخصصی نمره معدل جبران می شود.

سوال سوم: آیا قبول شدن در کنکور ارشد کامپیوتر مشکل است؟

تجربه نشان داده است که اینگونه نیست، اتفاقا برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر، فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر و قبولی ساده است.


زمان شروع مطالعه در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

اکثر دانشجویانی که قصد شرکت در کنکور ارشد کامپیوتر، فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر را دارند، از اوایل تابستان همان سال شروع به مطالعه می‌کنند و برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر خود را به کمک مشاوره تنظیم می کنند. پیشنهاد ما برای این عزیزان آن است که زمان باقی مانده را به 4 دوره‌ی تابستان، پاییز و زمستان تقسیم کنند تا بتوانند مطالعه‌ی و برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر بهتری داشته باشند.

مطالعه برای کنکور ارشد کامپیوتر


برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

در اين بخش به معرفی اجمالی برنامه‌ریزی به روش پیمانه‌ای می‌پردازیم، به طور کلی برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر به روش پیمانه‌ای به دو مرحله زیر تقسیم می‌شود:

۱- دوران کتاب به کتاب (مطالعه طبقه‌بندی شده)

قبل از شروع به مطاله دروس قدم اول برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر، دروس پایه یعنی ریاضیات پایه (به مدت یک هفته) و ریاضیات گسسته (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته) مطالعه شود.

قدم اول برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر: 

در این قدم 5 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • پایگاه داده: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • مدار منطقی: استاد کتیرایی (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • معماری کامپیوتر: استاد کتیرایی (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • سیستم عامل: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • هوش مصنوعی: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: در طی مطالعه دروس قدم اول برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر اگر قصد قبولی دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر دارید دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی به طور موازی با دروس ترتیبی خوانده شود.

  • ریاضیات پایه: استاد گیلک (به مدت یک هفته)
  • ریاضیات گسسته: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته)
  • ساختمان داده: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)
  • طراحی الگوریتم: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)
  • زبان عمومی و تخصصی: استاد زارع (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)

استاد دروس پایگاه داده، سیستم عامل و شبکه‌های کامپیوتری جهت تدریس علمی، مفهومی و نتیجه گرا مطابق الگوی مفهومی سوالات کنکورهای اخیر؛ باید به درس مهندسی نرم افزار در حد برگزاری کلاس مسلط باشد.

استاد خلیلی فر بزرگوار مولف پرفروش‌ترین کتاب مهندسی نرم افزار، پایگاه داده، سیستم عامل و شبکه های کامپیوتری در ایران؛ استاد و مولف دروس مهندسی نرم افزار، پایگاه داده، سیستم عامل و شبکه های کامپیوتری هستند.

استاد دروس ریاضیات پایه، ریاضیات گسسته، ساختمان داده، طراحی الگوریتم و هوش مصنوعی جهت تدریس علمی، مفهومی و نتیجه گرا مطابق الگوی مفهومی سوالات کنکورهای اخیر؛ باید به دروس ریاضیات عمومی و آمار و احتمال مهندسی در حد برگزاری کلاس مسلط باشد.

استاد گیلک بزرگوار مولف پرفروش‌ترین کتاب ریاضیات گسسته و هوش مصنوعی در ایران؛ استاد و مولف دروس ریاضیات پایه، ریاضی عمومی، آمار و احتمال مهندسی، ریاضیات گسسته، ساختمان داده، طراحی الگوریتم، هوش مصنوعی، استعداد تحصیلی، آنالیز ریاضی، جبر خطی، نظریه گروه‌ها و حلقه‌ها، جبر، مبانی منطق، نظریه مجموعه‌ها، محاسبات عددی (آنالیز عددی)، ریاضیات مهندسی، معادلات دیفرانسیل، توپولوژی، نظریه گراف ها و نظریه جبری اعداد هستند.

استاد دروس مدارهای منطقی و معماری کامپیوتر جهت تدریس علمی، مفهومی و نتیجه گرا مطابق الگوی مفهومی سوالات کنکورهای اخیر؛ باید به درس الکترونیک دیجیتال در حد برگزاری کلاس مسلط باشد. مسلما تحلیل و طراحی سیستم‌های سخت‌افزاری سطوح مختلفی دارد و الکترونیک دیجیتال و VLSI عمیق‌ترین و ظریف‌ترین لایه‌ای است که وجود دارد. تسلط به این سطح سبب درک عمیق‌تر و در نتیجه بیان دقیق‌تر، ظریف‌تر و کامل‌تر همه سطوح از جمله مدارهای منطقی و معماری کامپیوتر خواهد شد.

استاد کتیرایی بزرگوار مولف پرفروش‌ترین کتاب معماری کامپیوتر و الکترونیک دیجیتال در ایران؛ استاد و مولف دروس مدارهای منطقی، معماری کامپیوتر و الکترونیک دیجیتال هستند.

استاد کتیرایی عزیز؛ برای کنکور ارشد و دکتری مهندسی کامپیوتر فقط سه درس مدارمنطقی، معماری کامپیوتر و الکترونیک دیجیتال رو به طور تخصصی تدریس می کنن؛ که این پارامتر تدریس تخصصی اهمیت بالایی در انتخاب منبع نتیجه‌گرا دارد.

توجه: کلیت برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر قدم به قدم گروه بابان متشکل از اساتید بابان و مولفین راهیان ارشد، به شیوه‌ای است که بیان شده است.

Isfahan University of Technology

در پایان قدم اول و بدون مطالعه دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی از برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر شما در دانشگاه صنعتی اصفهان؛ دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شیراز پذیرفته می‌شوید.

قدم دوم برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر:

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها: استاد گیلک یا استاد شاپوری (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم دوم بایستی دروسی را که در قدم اول مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم دوم باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم دوم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

University of Science and Industry

در پایان قدم دوم و بدون مطالعه دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی از برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر شما در دانشگاه علم و صنعت؛ دانشگاه شهید بهشتی؛ دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته می‌شوید.

قدم سوم برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر:

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  •  الکترونیک دیجیتال: استاد کتیرایی (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم سوم بایستی دروسی را که در قدم اول و دوم مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم سوم  باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم سوم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

University of Tehran

در پایان قدم سوم و با مطالعه دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی از برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر شما در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته می‌شوید.

قدم چهارم برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر: 

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • شبکه‌های کامپیوتری: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم چهارم برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر بایستی دروسی را که در قدم اول، دوم و سوم مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم چهارم  باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم چهارم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

Sharif University of Technology

در پایان قدم چهارم و با مطالعه دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی از برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر شما در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته می‌شوید.


چند نکته مهم در رابطه با برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

  • اگر میانگین کل 50 درصد باشد، در تمامی دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوید؛ البته پذیرش هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف به دلیل رقابت سنگین، کمی مرزی است.
  • مرور معکوس یا بازیابی یعنی مرور مبتنی برحل تست و تمرین و نه بازخوانی متن، به عبارت دیگر بازخوانی مبتنی بر بازیابی.
  •  یادتان باشد که ماهیت رشته کامپیوتر، فناوری اطلاعات و علوم کامپیوتر فرار است و باید به روش مرور معکوس به آن غلبه کنید.
  • درس زبان عمومی و تخصصی در هیچ دوره خاصی گنجانده نمی شود، بلکه از ابتدای دوره‌ی تابستان شروع شده و تا پایان دوره‌ی جمع بندی ادامه می‌یابد. برای این کار باید در هر شب یک الی یک و نیم ساعت به مطالعه‌ی آن اختصاص داده شود. بهتر است در ماه‌های اول زبان عمومی و سپس در ادامه، زبان تخصصی مطالعه گردد.
  • اگر جامعه داوطلبین رقابتی نرمال کنکور را حدود 1000 نفر در نظر بگیریم که البته تعداد داوطلبین جدی حدود 300 نفر است؛ آنگاه هر درس که کامل تمام می شود حدود 150 تا 200 رتبه جا به جا می شوید و رتبه بهبود می یابد؛ شما در پایان درس پنجم به حدود رتبه 100 نزدیک می شوید که از آنجا به بعد هر قدم دیگری که بردارید باعث بهبود رتبه تا رتبه 1 تا 10 می شود.
  • هر قدم که کامل تمام شد بعد قدم بعدی شروع شود؛ برنامه ریزی به روش بُرش ترتیبی و درس به درس.
  • دروس زبان و ریاضی عمومی به طور موازی با بقیه دروس خوانده شود.
  • دقت کنید که ضریب برای یک بسته دروس است. و نه برای یک تک درس.

اگر در شرایط ایده آل خودتون قرار گرفتید؛ و اغلب دروس را خواندید؛ و قصد رتبه زیر 30 دارید؛ در گرایش‌های نرم افزار و هوش مصنوعی؛ اضافه کردن دروس ریاضیات گسسته، ریاضی عمومی و  آمار و احتمال مهندسی به برنامه یک انتخاب بهینه و هوشمندانه است؛ دروس ریاضیات، چارچوب مشخص و ساختار مشخصی دارند.

توجه: برای کسب رتبه زیر 30 به دروس (ریاضیات گسسته، ریاضی عمومی و آمار و احتمال) و به دروس (نظریه زبان ها و سیگنال سیستم) به طور حداکثری نیاز دارید، که می توانید به جای سیگنال سیستم دروس آمار و احتمال مهندسی و ریاضی عمومی را بخوانید که بسته به شرایط عمومی دانشجویان انتخاب بهتر و بهینه‌تری هم هست.

برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

در این مرحله به صورت جامع و کامل به برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر گرایش مهندسی کامپیوتر پرداختیم.


برنامه ریزی رشته مهندسی فناوری اطلاعات

قبل از شروع به مطالعه دروس قدم اول، دروس پایه یعنی ریاضیات پایه (به مدت یک هفته) و ریاضیات گسسته (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته) مطالعه شود.

قدم اول: 

در این قدم 2 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • مهندسی نرم‌افزار: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • پایگاه داده: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

در طی مطالعه دروس قدم اول اگر قصد قبولی در دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت دارید دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی به طور موازی با دروس ترتیبی خوانده شود.

  • ریاضیات پایه: استاد گیلک (به مدت یک هفته)
  • ریاضیات گسسته: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • ساختمان داده: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)
  • طراحی الگوریتم: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)
  • زبان عمومی و تخصصی: استاد زارع (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)

قدم دوم:

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • سیستم عامل: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم دوم بایستی دروسی را که در قدم اول مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم دوم  باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم دوم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

University of Science and Industry

در پایان قدم دوم شما در دانشگاه علم و صنعت؛ دانشگاه شهید بهشتی؛ دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی پذیرفته می‌شوید.

قدم سوم:

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • هوش مصنوعی: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم سوم بایستی دروسی را که در قدم اول و دوم مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم سوم  باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم سوم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

University of Tehran

در پایان قدم سوم شما در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرفته می‌شوید.

توجه: اگر میانگین کل 35 درصد باشد، در تمامی دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوید.

قدم چهارم:

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • شبکه‌های کامپیوتری: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • اصول و مبانی مدیریت: استاد خلیلی فر (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم چهارم بایستی دروسی را که در قدم اول، دوم و سوم مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم چهارم باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم چهارم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

 همانطور که گفتیم شما در پایان مطالعه قدم سوم در تمام گرایش‌های دانشگاه تهران پذیرفته می‌شوید و نیاز به مطالعه قدم چهارم نیست.

برنامه ریزی کنکور فناوری اطلاعات

در این مرحله نیز به تمام جزئیات برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر گرایش فناوری اطلاعات پرداخته شد.


برنامه ریزی رشته علوم کامپیوتر

قبل از شروع به مطاله دروس قدم اول، دروس پایه یعنی ریاضیات پایه (به مدت یک هفته) و ریاضیات گسسته (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته) مطالعه شود.

قدم اول: 

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • نظریه زبان‌ها و ماشین‌ها: استاد گیلک یا استاد شاپوری (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

در طی مطالعه دروس قدم اول اگر قصد قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران دارید دروس ساختمان داده، طراحی الگوریتم و زبان عمومی و تخصصی به طور موازی با دروس ترتیبی خوانده شود.

  • ریاضیات پایه: استاد گیلک (به مدت یک هفته)
  • ریاضیات گسسته: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)
  • ساختمان داده: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)
  • طراحی الگوریتم: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)
  • زبان عمومی و تخصصی: استاد زارع (درس و تست به طور کامل به طور موازی با سایر دروس)

قدم دوم:

در این قدم 1 درس به طور ترتیبی و به ترتیب زیر مطالعه شود.

  • مبانی منطق و نظریه مجموعه‌ها: استاد گیلک (درس و تست به طور کامل به مدت سه هفته هر دو روز یکبار یک فصل یک روز مطالعه درس و یک روز حل تست)

توجه: دانشجویان در قدم دوم بایستی دروسی را که در قدم اول مطالعه کرده اند، مرور کنند. علاوه بر این در قدم دوم  باید مطالعه دروس باقی مانده را به صورت جدی آغاز کنند تا در پایان قدم دوم اندوخته ای مناسب و کامل داشته باشند.

در پایان قدم دوم شما در تمام دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شوید.

برنامه ریزی کنکور علوم کامپیوتر


کنکور ارشد علوم کامپیوتر

کنکور ارشد علوم کامپیوتر و بهترین منابع کنکور ارشد علوم کامپیوتر توسط استاد گیلک مولف کتاب های رشته علوم کامپیوتر انتشارات راهیان ارشد و دکتری مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.   در این ویدیو تمامی دروس کنکور ارشد علوم کامپیوتر به طور کامل و جامع بررسی شده است:

  1. زبان عمومی و تخصصی
  2. ریاضی عمومی 1 و 2
  3. مبانی علوم ریاضی
  4. مبانی ماتریس‌ها و جبر خطی
  5. مبانی آنالیز ریاضی
  6. مبانی آنالیز عددی
  7. مبانی احتمال
  8. ساختمان داده‌ها و طراحی الگوریتم
  9. مبانی نظریه محاسبه
  10. مبانی منطق و نظریه مجموعه‌ها
  11. ریاضیات گسسته و مبانی ترکیبیات

رشته علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی ارشد شامل گرایش ها و دانشگاه های زیر است:

  1. گرایش علوم کامپیوتر: در دانشگاه صنعتی شریف که با گذراندن دروس دروس گرایش های محاسبات علمی یا نظریه محاسبه در یکی از گرایش ها دانش آموخته می شوید.
  2. گرایش محاسبات علمی: در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه دامغان، دانشگاه رازی کرمانشاه، دانشگاه مازندارن بابلسر و دانشگاه یزد
  3. الگوریتم و نظریه محاسبه: در دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه اصهان و دانشگاه یزد
  4. نظریه سیستم ها: در دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشگاه تبریز و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
  5. محاسبات نرم و هوش مصنوعی: در دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دانشگاه اصفهان، دانشگاه تبریز، دانشگاه دامغان، دانشگاه سمنان، دانشگاه سیستان و بلوچستان زاهدان، دانشگاه شاهد تهران، دانشگاه باهنر کرمان، دانشگاه ولی عصر رفسنجان و دانشگاه یزد
  6. داده کاوی: در دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شاهد تهران و دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان
  7. علوم تصمیم و دانش: در دانشگاه تهران، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شاهد تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه صنعتی شاهرود
  8. بیوانفورماتیک: در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه تبریز، دانشگاه جامع تهران، دانشگاه زابل و دانشگاه محقق اردبیلی
  9. علم داده: در دانشگاه بهشتی

در این مرحله نیز به صورت کامل به برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر گرایش علوم کامپیوتر پرداختیم.

۲- دوران آزمون به آزمون (دوران جمع‌بندی یا دوران مطالعه غیرطبقه بندی شده و حل تست به صورت دفترچه‌ای)

و در نهایت از اوایل بهمن ماه 1402 دوران جمع بندی آزمون به آزمون شروع می شود به روش سه روز یکبار که میشه به روش بُرش موازی.

در دوران جمع‌بندی، به جای مطالعه طبقه‌بندی شده در دوران کتاب به کتاب، از مطالعه غیرطبقه‌بندی شده و حل تست به صورت دفترچه‌ای  آزمون به آزمون به روش سه روز یکبار استفاده می‌کنیم.

در دوره‌ی جمع بندی دیگر جایی برای مطالعه‌ی دروس جدید نمی‌باشد، بلکه دانشجویان تنها، خلاصه‌های خود را مطالعه می‌کنند و اقدام به حل تست‌های مشکل داری که از قبل مشخص نموده‌اند، خواهند کرد. دو هفته‌ی پایانی نیز از کتب مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد کامپیوتر و فناوری اطلاعات، کنکور سال‌های گذشته را به صورت دفترچه‌ای حل خواهند کرد تا خود را با شرایط کنکور تطبیق دهند.

راه کار پیشنهادی ما این است که مطالعه‌ی خود را حول محور یک تست مجموعه‌ای سازمان دهید. مثل اینکه جمله‌ی پیچیده ای است. باید بیشتر توضیح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم هر یک روز در میان یک تست مجموعه‌ای را درست در زمان تعیین شده برای دفترچه کنکور پاسخ دهید. پس از پایان آزمون به شناسایی اشکالات و ضعف‌های خود در مباحث مختلف بپردازید و در یک روز و نیم باقی مانده با برنامه‌ای که تنظیم می‌کنید به مطالعه و جبران ضعف‌ها و مطالبی که فراموش کرده‌اید بپردازید.

بعضی درس‌ها را در دوران جمع بندی تمام نکرده‌ام آن ها را چه کنم؟

ممکن است برخی از داوطلبان بپرسند آیا بهتر نیست درس هایی را که به اتمام نرسانده ایم به طور کامل مطالعه کنیم؟ ما به جای پاسخ به این سوال، دو گزینه را مطرح می کنیم تا شما جواب خود را بگیرید، ابتدا خوب فکر کنید و سپس جواب دهید، کدام را ترجیح می دهید؟

الف – به پایان رساندن یک یا دو درس به قیمت فراموش کردن بسیاری از مطالبی که قبلا خوانده اید.

ب – به پایان نرساندن یک یا دو درس در ازای مسلط شدن بر تمام مطالبی که تا کنون مطالعه کرده اید.

ما فکر می کنیم گزینه ی «ب» انتخاب سنجیده تری است.

توجه: همچنین مطالعه تفاوت «روش جمع‌بندی کتاب به کتاب» با «روش جمع بندی آزمون به آزمون سه روز یک‌بار» تحت عنوان «جمع بندی کنکور ارشد کامپیوتر» را نیز توصیه می کنیم.

 چه کسانی قبول می‌شوند؟

کسانی که گزینه‌های درست بیشتری را  انتخاب کرده‌اند. چون به مباحث تسلط دارن.

تسلط چگونه ایجاد می‌شود؟

با تجربه‌ی زیاد در مباحث، حل تست و تمرین فراوان.

تسلط یعنی انتخاب درست و به موقع از تجربه‌ها، موفقیت حاصل انتخاب‌های درست است.

توانا بود هر که دانا بود

تجربه اندوزی از کجا شروع می‌شود؟

از حرکت در مسیر کمال آغاز می شود.

بزرگان، دانشمندان، اساتید، زاده نمی‌شوند، بلکه آن‌ها با آموزش‌ها ساخته می‌شوند.

در هر مسابقه‌ای این با تجربه‌ها هستند که برنده می‌شوند.

انسان‌های بزرگ همواره، انسان‌های با تجربه‌ای هم هستند.

برای کسب تجربه باید حرکت کرد، اما حرکت درست، حرکت در مسیر کمال.

گام‌های رسیدن به موفقیت:

ساخت ذهنیت نتیجه‌گرا

کسب مهارت نتیجه‌گرا

انجام فعالیت نتیجه‌گرا

بنابراین برای کسب نتیجه‌ای مطلوب  که همان قبولی در آزمون کارشناسی ارشد می باشد نیاز به:

فاکتورهای حرکت در مسیر کمال در آزمون کارشناسی ارشد داریم. (چهار اصل سرنوشت ساز)

اصل اول: آگاهی و هشیاری لازم و کافی

اصل خود هشیاری ، خودبیداری و اشراف و بصیرت لحظه به لحظه به خود(Self Consciousness)

دنیای زیبای انسان های موفق در راستای آگاهی و هشیاری آن ها شکل می گیرد.

بایستی آگاهی و هشیاری لازم و کافی داشته باشید تا کتاب مطلوب، کلاس مطلوب و آزمون مطلوب را پیدا کنید.

به عبارت دیگر منابع خود را برای یادگیری مطالب درسی، درست انتخاب کنید. کمی جستجو و تحقیق از دانشجویان و داوطلبین موفق سال های قبل به راحتی شما را به گزینه ی صحیح می رساند.

اصل دوم: اعتماد به نفس

توانا بود هر که دانا بود. اوج توانایی را در دانایی جستجو کنید.

آیا آن‌ها که می‌دانند با آنها که نمی‌دانند، برابرند؟

قبولی شما در آزمون اتفاق نمی‌افتد مگر آنکه آن را از ته دل باور کنید.

اصل سوم: استراتژی

شیوه های مطالعه موفق را فرابگیرید تا راه را از بی راه تشخیص دهید.

 اصل چهارم: برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی یعنی هنر حرکت از مبدا موجود به مقصد مطلوب برای رسیدن به نتیجه ای مطلوب بر اساس خواسته‌های مورد نیاز در یک زمان مشخص.

هر تلاشی منجر به نتیجه ای مطلوب نمی گردد، بلکه این تلاشی مطلوب است که منجر به نتیجه ای مطلوب می گردد.

لازمه ی تلاش مطلوب، برنامه‌ریزی است.

بایستی برنامه‌ریزی و تلاش کافی داشته باشید تا آنچه را که باور دارید، عملی نمایید. در سایه ی برنامه ریزی و تلاش کافی، روز به روز پیشرفت خود را احساس می کنید که این خود باعث بیشتر شدن انگیزه و اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد.

If you fail to plan, you plan to fail

یعنی اگر شما در طراحی آینده ی خود قصور کنید مثل این است که شما مشغول طراحی برای شکست زندگی خود هستید.

Imagination and visualization

اصل تصویر سازی ذهنی، یکی از بهترین شیوه های برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه است.

You lose what you condemn and you attract what you love

هر آنچه را که محکوم کنی از دست می دهی و به هر آنچه عشق بورزی بیشتر بدست می آوری.

انسان هایی که در دنیایی از خودهشیاری زندگی می‌کنند هر لحظه توجه دارند که چه می کنند. مرتب از خود سوال می کنند که من کیستم؟ کجا هستم؟ و چه می کنم؟

یک انسان هشیار و موفق مرتب به ارزیابی زندگی خود می پردازد.همواره روی زیبایی های زندگیش تمرکز می کند.

Ask and you shall receive

بخواهید تا به شما داده شود.

بکوبید تا در باز شود.

بجویید تا پیدا شود.


جداول برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

جداول برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در ادامه مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد.

Computer exam planning


جدول ساعات مطالعه‌ی دروس در هفته

تاریخ از شنبه …………..تا جمعه……………

جدول برنامه ریزی

به نکات زیر دقت کنید:

  • به ازای هر یک ساعت، 10 دقیقه درجا به خود استراحت دهید، استراحت درجا به این معناست که از اتاق خود خارج نشوید و حتی از صندلی خود نیز بلند نشوید.
  • در هفته در حدود 8 ساعت را به وقت شناوری اختصاص دهید (وقت شناوری به این معناست که اگر در طول هفته به هر نحوی نتوانستند برنامه‌ی خود را در ساعاتی از آن اجرا کنید در زمان شناوری جبران کنید.)
  • پیمانه، واحد برنامه‌ریزی است، واحد زمانی برنامه‌ریزی ما یک هفته است.
  • یکی از عوامل اجرا نشدن برنامه‌هایی که داوطلبان کنکور برای خود تنظیم می‌کنند این است که برنامه را ساعت به ساعت و روز به روز تنظیم می‌نمایند. یعنی واحد زمانی برنامه‌ریزی را یک روز در نظر می‌گیرند. ممکن است شما به دلیلی نتوانید در یک روز تمام کارهای مورد نظرتان را انجام دهید ولی می توانید در روزهای بعد جبران کنید. همچنین با تقسیم ساعات مطالعه هفتگی بر عدد هفت میانگین واقعی ساعات مطالعه ی روزانه خود را تشخیص می دهید. به نظر ما یک هفته واحد زمانی مناسب تری برای برنامه ریزی است.

جدول حجم درس و تست منابع مطالعاتی در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

جدول زمان بندی

در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر نکات مثبت کارتان در هفته گذشته چه بوده است؟

.

.

.

در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر با چه مسائلی در هفته گذشته مواجه بوده اید؟ به چه موضوعاتی باید بیشتر توجه کنید؟

.

.

.

نظر مشاور برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

.

.

.

انواع کتاب (کامل،  مکمل و مرجع)

روال مطالعه‌ی کامل: تبدیل کتاب کامل به کتاب کامل‌تر توسط کتاب‌های مکمل و مرجع


سوالات مهم دانشجویان برای برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

1- بهترین شیوه مطالعه برای برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر چیست؟

بهترین شیوه مطالعه برای برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر روش مطالعه ترتیبی و قدم به قدم است، قدم اول: مدار منطقی استاد کتیرایی، پایگاه داده استاد خلیلی فر، سیستم عامل استاد خلیلی فر، هوش مصنوعی استاد گیلک، نظریه زبان ها استاد گیلک، در پایان قدم اول شما در دانشگاه های اصفهان؛ فردوسی مشهد و شیراز پذیرفته می شوید.

قدم دوم: معماری کامپیوتر استاد کتیرایی، الکترونیک دیجیتال استاد کتیرایی، در پایان قدم دوم شما در دانشگاه های علم و صنعت؛ بهشتی؛ تربیت مدرس و خواجه نصیر پذیرفته می شوید. قدم سوم: ساختمان داده و طراحی الگوریتم استاد گیلک، در پایان قدم سوم شما در دانشگاه های تهران و امیرکبیر پذیرفته می شوید.

قدم چهارم شبکه های کامپیوتری استاد خلیلی فر، در پایان قدم چهارم شما در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته می شوید.

2- بهترین شیوه مطالعه برای کنکور ارشد آی تی چیست؟

بهترین شیوه مطالعه برای کنکور ارشد آی تی روش مطالعه ترتیبی و قدم به قدم است، قدم اول: ریاضیات گسسته استاد گیلک، ساختمان داده و طراحی الگوریتم استاد گیلک قدم دوم: پایگاه داده استاد خلیلی فر، سیستم عامل استاد خلیلی فر، هوش مصنوعی استاد گیلک.

قدم سوم: مهندسی نرم افزار استاد خلیلی فر، قدم چهارم شبکه های کامپیوتری استاد خلیلی فر

3- بهترین منابع برای برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر کدام ها هستند؟

به طور پایه‌ای کلمه «بهترین»، ملاک و شاخص مناسبی برای انتخاب منابع نیست، بلکه سوال درست این است که نتیجه‌گراترین منابع کنکور ارشد کامپیوتر کدام است؟ نتیجه‌گراترین منابع، منابعی هستند که داوطلبین کنکور در سال‌های گذشته توانسته‌اند به 100 درصد سوالات پاسخ دهند و رتبه 1 تا 10 را کسب نمایند. منابع نتیجه‌گرای کنکور ارشد کامپیوتر مربوط به اساتید بابان و مولفین راهیان ارشد است.

4- بهترین منابع کنکور ارشد آی تی کدام ها هستند؟

به طور پایه‌ای کلمه «بهترین»، ملاک و شاخص مناسبی برای انتخاب منابع نیست، بلکه سوال درست این است که نتیجه‌گراترین منابع کنکور ارشد آی تی کدام است؟ نتیجه‌گراترین منابع، منابعی هستند که داوطلبین کنکور در سال‌های گذشته توانسته‌اند به 100 درصد سوالات پاسخ دهند و رتبه 1 تا 10 را کسب نمایند. منابع نتیجه‌گرای کنکور ارشد آی تی مربوط به اساتید بابان و مولفین راهیان ارشد است.

خرید کتاب کنکور ارشد کامپیوتر


برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر متعادل

برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر متعادل، الگوی نسبتا ثابتی برای برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر است که حداقل برای چند هفته می‌تواند رفتار آموزشی شما را تنظیم و هدایت کند، برنامه‌ی متعادل را زمانی تنظیم می‌کنید که اطمینان نسبی از توانایی خود به دست آورده باشید. به طور معمول برای شناخت توان واقعی به زمانی در حدود 4 تا 6 هفته نیاز دارید. زیرا شما نمی‌توانید پس از یک هفته مطمئن شوید هفته‌ای چند ساعت درس می‌خوانید و این برنامه با توجه به وضعیت شما (شاغل، دانشجو، متأهل) می‌تواند متفاوت باشد.

اکثر داوطلبان در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در یکی دو هفته‌ی اول دوپینگ می‌کنند. شما زمانی که تصمیم می‌گیرید به طور جدی مطالعه کنید و با برنامه باشید به خودتان می‌گویید من از امروز انسان دیگری شده‌ام، اراده کرده‌ام تا واقعا زحمت بکشم، با جدیت درس بخوانم، اتلاف وقت را به حداقل برسانم و حتما به هدف خود برسم.

در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر در هفته‌ی اول خیلی بیش‌تر از حد معمول درس می‌خوانید ولی باز هم متوجه می‌شوید میزان مطالعه‌تان از انتظاری که داشتید کم‌تر است. هفته‌ی دوم احتمالا همت بیش‌تری خواهید کرد و بیش‌تر درس خواهید خواند. اما هفته‌ی سوم می‌گویید این که زندگی نشد! با این وضع، زندگی من تباه می‌شود، من که نمی‌توانم این همه سختی را تحمل کنم، انگیزه‌تان هم کمی سست شده است و کار، آن جاذبه‌ی اولیه خود را از دست داده است.

پس یک باره ساعات مطالعه‌تان کاهش می‌یابد. بار دیگر پس از یکی دو هفته با نگرانی از این که شاید نتوانید خود را برای کنکور آماده کنید بر ساعات مطالعه خود می‌افزایید. بنابراین حداقل پس از گذشت 4 یا 5 هفته می‌توانید از توان واقعی خود آگاهی بیابید.

یعنی زمانی که رفتار آموزشی شما به وضعیت متعادل درآمده است. در این زمان است که با در نظر گرفتن میانگین ساعات مطالعات هفتگی، نقاط قوت و ضعفتان در دروس مختلف و اهمیت و ضریب دروس در کنکور، برنامه‌ی متعادلی برای چند هفته‌ آینده تنظیم می‌نمایید.

در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر یک جدول جمع‌بندی ساعات مطالعات مفید هفتگی، فراز و نشیب کار مطالعاتی شما را در دروس مختلف نشان می‌دهد و شما می‌توانید تشخیص دهید که آیا در طی هفته‌های مختلف دروس را به طور هماهنگ، یکنواخت و متعادل خوانده‌اید یا خیر؟ و اگر در چند هفته متوالی به دلیل تمایلات خود به طور ناخودآگاه به درسی بیش از حد اهمیت داده‌اید و یا به درسی کم توجهی کرده‌اید، دروس را در حد اهمیت خودشان مطالعه نمایید.

البته لازم است در این‌جا در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر به نکته‌ی مهمی اشاره کنیم این امری بدیهی است که هر کس علایق و استعدادهای خاص خود را دارد. همه افراد نمی‌توانند در تمام زمینه‌ها و از جمله در تمام دروس در یک حد موفق باشند. یک داوطلب موفق و برجسته در المپیاد ریاضی شاید در درس هوش مصنوعی و رباتیک خیلی موفق نباشد و اساسا علاقه‌ی زیادی به مطالعه‌ی این درس نداشته باشد، اما شما برای آن‌که در کنکور موفق شوید مجبور هستید همه‌ی دروس را به طور متعادل مطالعه نمایید.

در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر داوطلبی که در همه‌ی دروس به طور متعادل مطالعه می‌کند به مراتب از داوطلب دیگری که در یک درس بسیار مسلط است و در درس دیگر ضعف دارد، نتیجه‌ی بهتری خواهد گرفت. شاید شما تمایل زیادی به مطالعه‌ی یک درس نداشته باشید و برعکس بخواهید بخش اعظم وقت خود را به درس دیگری اختصاص دهید.

این کار را می‌توانید در دانشگاه و یا در تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی آینده خود انجام دهید و در یک زمینه خاص به مدارج عالی برسید، اما اکنون که خود را برای یک آزمون خاص به نام کنکور آماده می‌سازید حتما باید دروس را به طور متعادل مطالعه نمایید. باز هم تأکید می‌کنیم در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر، نتیجه‌ی متعادل خوب در تمام دروس به مراتب بهتر از نمره‌ی عالی در یک درس و نمره ی بسیار کم در درس دیگر است.


رقابت در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر

در برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر رقیب اصلی شما در کنکور ارشد کامپیوتر کیست؟ درست است که ده‌ها هزار نفر در کنکور کامپیوتر شرکت می‌کنند و کنکور هم یک مسابقه‌ی علمی است، اما رقیب شما دیگران نیستند، رقیب اصلی شما خودتان هستید.

شما در طول سال جاری باید با خودتان مسابقه بدهید. هر روزتان باید از روز قبل و هر هفته‌تان باید از هفته‌ی قبل بهتر و موفق‌تر باشد. باید تاکید کنیم که سالم‌ترین، درست‌ترین و موثرترین نوع رقابت، رقابت انسان با خود اوست. باید دائما تلاش کنید، قابلیت‌ها و توانایی‌های خود را بیشتر و بیشتر محقق نمائید.

این روش برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر به گونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد دائما با خودتان رقابت کنید و رکوردهایی را که در مسابقه با خودتان به دست می‌آورید، ثبت کنید. اگر شما بدانید این هفته چند ساعت مطالعه کرده‌اید حتما در هفته‌ی آینده تلاش خواهید نمود ساعات بیشتری درس بخوانید و یا اینکه عمیق‌تر و موثرتر مطالعه کنید.

ما به تجربه دریافته‌ایم که اکثر داوطلبان برای برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر پس از ثبت ساعات مطالعه‌ی خود تصمیم می‌گیرند هفته‌ی بعدشان از هفته‌ی قبل بهتر و پربارتر باشد. درست در همین موقعیتی که قرار دارید، با تمام توان و امکاناتتان حرکت کنید. و با همه توان برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر خود را پیش ببرید و اجرا نمایید.

برای برنامه ریزی بهتر و انتخاب بهترین موسسه کنکور ارشد کامپیوتر با موسسه بابان در ارتباط باشید.


جهت خرید کتاب با تخفیف به صورت فیزیکی و ارسال با پست پیشتاز به سایت انتشارات بابان مراجعه نمایید.

خرید کتاب با بیشترین تخفیف در ایران و ارسال سریع به سراسر کشور

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین و آفلاین کنکور کامپیوتر ، آی تی و علوم کامپیوتر در مقاطع ارشد و دکتری و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای حضوری یا تلفنی با استاد خلیلی فر دارید می‌توانید به روش‌های زیر از تیم پشتیبانی بابان بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی بابان:  Baban_Support@

تلفن موسسه بابان:  02177973459

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نقد و بررسی

146 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر بنده ورودی 401 کامپیوتر هستم و قصد دارم ارشد آی تی گرایش چند رسانه ای بخونم ، با توجه به ظرفیت محدود این گرایش ، شما پیشنهاد میدین روی چه درسایی تمرکز کنم و اینکه بهتره کنکور ای تی بدم یا کامپیوتر ؟

    1. سلام وقت بخیر
      اشتباه ترین ذهنیت نسبت به کنکور آی تی انتخاب و تصمیم بر اساس ظرفیت دانشگاه است. کنکور آی تی رقابت جدی ندارد و اغلب قبول شدگان همان گرایش مهندسی کامپیوتر میرن و ظرفیت های آی تی خالی می ماند.

      بنابراین کنکور مهندسی آی تی یک فرصت عالی برای قبولی در دانشگاه تهران است.

      درس زبان و ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو از الان تا کنکور به طور موازی بخوانید.

      و دروس ریاضیات گسسته ، مهندسی نرم افزار ، پایگاه داده ، سیستم عامل ، هوش مصنوعی و شبکه هم به ترتیب مطالعه نمایید.

      اگر قصد اپلای راحت دارد رشته مهندسی کامپیوتر بخوانید.

      اگر قصد ایران ماندن و ایجاد کسب و کار دارید رشته مهندسی آی تی بخوانید.

      موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 12 =