زمان کنکور ارشد کامپیوتر 1404

موسسه بابان
2 دیدگاه
زمان کنکور ارشد کامپیوتر 1404

زمان کنکور ارشد کامپیوتر 1404

زمان کنکور ارشد کامپیوتر موضوعی که در این بخش به بررسی آن می پردازیم. اغلب، برنامه‌ی آموزشی که شما برای روزها و هفته‌های بعد تنظیم می‌کنید، اجرا نمی‌شوند، زیرا آنها بر مبنای توانایی‌ها و امکانات واقعی شما استوار نشده‌اند. این برنامه‌ها خوش بینانه و بلند پروازانه تنظیم می‌شوند.

برای مثال در زمان کنکور ارشد کامپیوتر هنگامی که شما برای خودتان برنامه‌ای تنظیم می‌کنید احتمالا زمان شروع مطالعه را ساعت 6 صبح قرار می‌دهید (در حالی که زودتر از ساعت 8 صبح بیدار نمی‌شوید!) سپس در برنامه می‌نویسید که از ساعت 6 تا 8 صبح سیستم عامل می‌خوانم، از ساعت 8 تا 10 صبح پایگاه داده مطالعه می کنم، از ساعت 10 تا 12:30 شبکه های کامپیوتری می‌خوانم، فقط نیم ساعت ناهار می خورم!

بلافاصله درس را شروع می کنم و … اما اگر این برنامه را با واقعیت مقایسه کنید شما با این انسان تخیلی از زمین تا آسمان فرق دارید. شما نمی‌توانید به طور منظم و بی‌وقفه درسی را پس از درس دیگر مطالعه کنید. پس زمان بندی کنکور ارشد کامپیوتر حائر اهمیت است.

حتما در اثنای مطالعه‌ی خود استراحت می‌کنید و ممکن است پرش ذهن هم داشته باشید. اشکال برنامه‌های از پیش طرح شده این است که بر اساس توانایی‌ها و امکانات شما تنظیم نشده‌اند و غیر واقع بینانه‌اند. شما نمی‌توانید برنامه‌ی مطالعه و زندگی خود را فقط بر اساس آرزوها و تمایلات تنظیم کنید.

در روش برنامه‌ریزی ما کارهایی که قرار است بعدا انجام دهید نباید بنویسید، بلکه ساعات مطالعه‌تان را پس از آنکه مطالعه تمام شد، می‌نویسید. فرض کنید امروز سه شنبه است و شما می‌خواهید ستون مربوط به روز سه‌شنبه را تکمیل کنید.

باز هم فرض کنید امروز شما 2 ساعت مفید سیستم عامل، 3 ساعت مفید پایگاه داده و 4 ساعت مفید شبکه های کامپیوتری مطالعه کرده‌اید، همین اعداد را در خانه‌های مربوط به دروس در ستون روز سه شنبه در جدول ساعات مطالعه‌ی دروس در هفته می‌نویسید.

هر برنامه‌ریزی به ویژه زمان کنکور ارشد کامپیوتر نیاز به کنترل دارد و بهتر است که این کنترل توسط شما انجام شود. جدول ساعات مطالعه دروس در هفته، به شما کمک می‌کند که برنامه‌ریزی خود را کنترل نمایید. به عنوان مثال اگر در روز شنبه قرار بر این بوده است که شما 3 ساعت سیستم عامل بخوانید ولی مطالعه ی شما 2 ساعت مفید شده است، بایستی در جدول ساعات مطالعه دروس در هفته عدد 2 را وارد کنید.

برای مشاهده زمان کنکور ارشد کامپیوتر ، جدول ساعت مطالعه دروس و اطلاعات مهم کنکور کامپیوتر، مقاله برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر را مطالعه کنید.

توجه کنید که در مورد دروس دیگر و ساعات مطالعه‌ی آنها نیز بایستی به همین ترتیب عمل شود تا در پایان یک روز، جمع کل ساعات مطالعه‌ی شما مشخص گردد. در نتیجه در پایان ماه نیز میزان کل ساعات مطالعه‌ی شما به تفکیک هر درس به دست می‌آید.

لازم به ذکر است که جدول فوق ملاکی است برای تکمیل جدول ارزیابی ماهانه که آخرین جدول برنامه‌ریزی ارائه شده‌ی ما می‌باشد. در این بخش در مورد زمان کنکور ارشد کامپیوتر صحبت کردیم.

نمی‌توان از خرج شدن سرمایه زمان جلوگیری کرد؛ اما می‌توان آن را با سرمایه‌گذاری روی کتاب و کلاس به دارایی تبدیل کرد. مثل خواندن یک کتاب یا نوشتن یک کتاب. بهایی که بابت خرید یک کتاب یا ثبت نام یک کلاس آموزشی می‌دهید، به مراتب پایین‌تر از هزینه‌هایی است که در آینده بابت نخواندن آن خواهید پرداخت. بخوانید و بکار ببندید!

 

مشاوره کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر

همچنین هر گونه سوالی در مورد کلاس‌های آنلاین و آفلاین کنکور کامپیوتر ، آی تی و علوم کامپیوتر در مقاطع ارشد و دکتری و یا رزرو مشاوره تک جلسه‌ای حضوری یا تلفنی با استاد خلیلی فر دارید می‌توانید به روش‌های زیر از تیم پشتیبانی بابان بپرسید:

آی دی تلگرام تیم پشتیبانی بابان:  Baban_Support@

تلفن موسسه بابان:  02177973459

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نقد و بررسی

2 پاسخ

  1. سلام عرض ادب و خسته نباشید. من شاغل هستم و امسال میخام کنکور ارشد کامپیوتر شرکت کنم. چند ساعت مطالعه در روز برای قبولی کافی هست به نظر شما؟

    1. سلام
      هر درس حدود 100 مطالعه نیاز دارد. در طی 3 هفته یعنی حدود 20 روز هر 2 روز یکبار یک فصل بخوانید یک روز درس و یک روز تست روزی 5 ساعت برای هر فصل میشه 10 ساعت برای 2 روز که میشه 100 ساعت مطالعه یک درس کامل در 20 روز
      دروس ترتیبی به صورت زیر است:
      پایگاه داده، مدار منطقی، معماری کامپیوتر، سیستم عامل، هوش مصنوعی و نظریه

      دروس موازی به صورت زیر است:
      ساختمان داده و طراحی الگوریتم و زبان انگلیسی

      دروس موازی رو با دروس ترتیبی به طور پیوسته بخوانید.

      در روز 5 ساعت دروس ترتیبی بخوانید و 5 ساعت دروس موازی بخوانید.

      مقاله برنامه ریزی کنکور ارشد کامپیوتر رو حتما بخوانید و در صورت نیاز مشاوره تک جلسه رزرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 8 =